Træk dine stillingsopslag ud af klichée-suppen

”Vi får næsten ingen ansøgninger”

Udtalelser fra min hverdag, hvor kunderne oplever et højspændt arbejdsmarked. Kampen om den rette arbejdskraft er mærkbar.

Tænk nyt!

Et hurtigt kig på jobportalerne afslører mange ”nice-to-have” opslag. Enslydende opslag, der simrer i en klichée-suppe, hvor robuste og omstillingsparate medarbejdere skal brænde for opgaven, deltage proaktivt, være selvkørende og struktureret fokusere på at optimere forretningen.

Hvordan ser dit ud?

Hvad har du brug for

FÅ nu lavet en stillings- og kandidatprofil inden du skriver jobopslaget. Er det ny stilling, en erstatning eller er det tid at blande dine kompetencekort, fordi strategien er ændret, så grib momentet og få dybdeanalyseret jeres behov. Det er grundlaget for en vellykket rekrutteringsproces.

Fokuser på ansøgeren

Ansøgerne interesserer sig primært for sig selv. De skal se sig selv i jobbeskrivelsen. Vær ærlig om opgaver og arbejdsforhold. Skriv i det sprog, som er på arbejdspladsen og tilsæt kulør med sprogbilleder. Det får ansøgerne til at læse med.

Har I udfordringer med at skrive stillingsopslag, så giv mig et kald på tlf. 2012 6087 eller send en mail: ga@gitteals.dk.